Klaus en Petra Spithost zijn sinds begin 2011 een reseller klant van Superspace. Zij hebben samen het bedrijf IT-Works, dat alweer bijna 22 jaar bestaat. Klaus en Petra helpen je op het gebied van domeinnamen, hosting en websites.
Zo’n 22 jaar geleden zijn Klaus en Petra beide in het diepe gesprongen. ‘We waren wel uitgekeken op continu verantwoording afleggen aan anderen,’ vertelt Klaus. ‘Dus hebben we allebei onze vaste baan opgezegd.’ Na een kort onderzoek hebben we de knoop doorgehakt en is Klaus begonnen met websites maken. Petra kwam uit het basisonderwijs, waarbij ze gewend is om kennis en ervaring te delen. Ze besloot daarom workshops te geven over online applicaties, social media en mindmappen.
‘We willen ons graag profileren als de geautomatiseerde op de hoek’, vertelt Klaus. ‘Je hebt de bakker, groenteboer of buurtsuper op de hoek. Dat zijn wij ook, maar dan op het gebied van automatisering. Gewoon en laagdrempelig. Je kan alles aan ons vragen en je krijgt ook altijd een eerlijk antwoord.’ De klanten van IT-Works ervaren deze ‘bakker op de hoek’ profilering als heel positief. ‘We zijn gewoon zoals we zijn,’ vertelt Klaus. ‘Het is zelfs wel zo geweest dat er klanten bij ons weggingen vanwege de prijs, we zijn namelijk geen prijsvechter en dus ook niet de goedkoopste in onze branche. Maar ze zijn dus toch weer bij ons terug gekomen om de prettige dienstverlening.’
‘Wij zijn begonnen met werken vanuit huis, waarbij we ook ons kantoor hadden. We begonnen met z’n tweeen, maar vulden langzamerhand ons team aan met personeel,’ zegt Klaus. Na een tijdje kwam de crisis om de hoek, zoals bij vele ondernemers. ‘Ja, we hebben alle fases van het ondernemerschap wel beleefd,’ vult Petra aan. ‘Op een gegeven moment moesten we afscheid nemen van ons personeel en werd ons huis veel te groot, want ook onze dochter ging nog eens studeren.’
Het huis was echt te groot voor Klaus en Petra, daarom gingen ze op zoek naar wat anders. ‘Een schip leek ons best wel leuk en bijzonder, dus gingen we op bezoek bij een aantal schepen in de buurt. Zo ook bij de Harmonie. We stonden te praten in de stuurhut met de eigenaren en toen vroeg ik aan hen: “Wat willen jullie eigenlijk als jullie het schip verkopen?”. Een oud huis met ruimte leek hen wel wat. Toevallig stond 200 meter verder op zo’n huis, namelijk ons huis,’ lacht Klaus. ‘Zo vielen de puzzelstukjes in elkaar en hebben we een soort van woningruil gedaan. Sindsdien houden we kantoor aan boord.’
‘We wonen en werken op vele bijzondere plekken, bijvoorbeeld midden op het Sneekermeer. Dan werken we in de stuurhut en kijken we heerlijk om ons heen. Of bijvoorbeeld in de IJ-haven in Amsterdam. Je stapt van boord en bent midden in Amsterdam, maar je stapt weer aan boord en je bent weer thuis. Waar je ook bent, je komt altijd zo weer thuis!’ Klaus vertelt dat de meeste klanten niet eens weten dat ze werken op een boot. ‘De grotere klanten weten het wel, want daar hebben we het meeste contact mee. In principe kunnen we overal werken, zolang er maar een internetverbinding en 4G is,’ lacht Klaus.
‘Ongeveer eind 2010, begin 2011 zijn we ingecheckt bij Superspace,’ vertelt Klaus. ‘Ik heb jarenlang zelf de fysieke servers gehad. Je kent ze wel, die vele pizzadozen op een rij. Maar die dingen hebben altijd de neiging om stuk te gaan op cruciale momenten, zoals de avond voordat je op vakantie gaat. Ik vond het de eerste jaren leuk, maar daarna wil je wel graag slapen op de avond voordat je op vakantie gaat,’ lacht Klaus. ‘Nu regelt Superspace dit allemaal voor mij en dat vind ik heerlijk, echt ontzorgend. Als de servers het nu niet doen, bel ik even met Superspace en dan regelen zij het wel. Kan ik mij nuttig maken richting de klanten.’
‘We hadden altijd al de DNS ondergebracht bij Superspace. Ik vind het een groot voordeel dat ze ook in Leeuwarden zitten. Hoewel dat in onze branche niet noodzakelijk is waar je zit, geeft het toch een veilig gevoel,’ vertelt Klaus. ‘Het is persoonlijker, je kan zomaar even bij elkaar binnen stappen. Op een gegeven moment wilde ik meer ontzorgd worden en heb ik de hosting op een vergelijkbare manier bij hen laten uitbesteden.’
‘Superspace denkt met me mee en doet de dingen waar ik mij niet meer mee bezig wil houden. Ze hebben een faciliterende rol naar mij toe. Ze organiseren en communiceren essentiele basisupdates heel goed. Onlangs is de overgang naar PHP 7.1 ingegaan, hierbij gingen veel sites en scripts niet meer werken. Dat hebben ze heel goed gecheckt en gecommuniceerd. Deze projecten worden altijd projectmatig prima georganiseerd.’
Klaus vindt het bij Superspace ook fijn dat ze ook oplossingen zoeken buiten Superspace. ‘Je wordt niet gedwongen om alleen de dienstverlening van hen af te nemen. Ze hebben een uitgebreide dienstverlening, maar mocht een dienst van een andere partij beter bij mij passen dan adviseren ze die oplossing ook gewoon.’
‘Ik ervaar de samenwerking als prettig. Zij doen alles wat ik zelf niet meer wil doen en we werken op niveau. Het is een vrij kleine club en daardoor ken ik iedereen bij naam en zij mij ook. Ze weten dus op welk niveau ik zit qua kennis en dat is gewoon heel fijn,’ vertelt Klaus. ‘Vroeger had ik overal en nergens wat draaien en nu ligt alles op een bult bij Superspace. Feitelijk gezien heb ik nu maar een aanspreekpunt, dat werkt voor mij goed. Het is een fijn team!’ Klaus vertelt dat Superspace wel als zijn rechterhand gezien kan worden, ze ontzorgen hem op de juiste vlakken. ‘We gaan lekker door zoals we nu bezig zijn. Ze volgen de ontwikkelingen heel goed en die worden projectmatig aangepakt. Wat mij betreft, een goede en prima dienstverlening. Ik ben tevreden!’
Over de klant dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam in metus nec quam viverra varius.
Klantvraag dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam in metus nec quam viverra varius.
Oplossing dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam in metus nec quam viverra varius.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam in metus nec.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam in metus nec.
Ons supportteam is meerdere malen als beste beoordeeld, en is per e-mail, chat en telefoon bereikbaar. Geen lange wachttijden, pro-actief en super behulpzaam.
Stel je vraag direct op de online chat op werkdagen tussen 9:00 en 16:30 uur.
Mail je vraag naar ons en je krijg binnen enkele uren een antwoord.
Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 16:30 bereiken op 088-0006666