We willen graag een verbetering aankondigen aan ons inkomend spamfilter.
Het inkomende spamfilter wordt geleverd door het bedrijf SpamExperts. We maakten altijd gebruik van hun clouddienst; op servers die door hen worden beheerd. We gaan het inkomende spamfilter nu installeren op eigen servers binnen onze hostingomgeving. Na een aantal maanden succesvol te hebben getest, gaan we dezer dagen de switch maken.
De reden waarom we overstappen naar lokale servers, is
- Snellere mailafhandeling: we merken dat het soms tientallen seconden tot soms wel enkele minuten duurde voordat een inkomende mail werd afgeleverd in de mailbox van onze klant. Tests tonen aan dat de aflevertijd in vrijwel alle gevallen nu gereduceerd wordt tot enkele seconden, een flinke verbetering dus!
- Betere bescherming: als een mailtje straks ons inkomende spamfilter heeft bereikt, hoeft het daarna niet nog het openbare internet over om afgeleverd te worden op de mailbox van onze klant. De mail kan dan binnen ons interne netwerk blijven, en rechtstreeks worden afgeleverd. Dit verhoogt de bescherming van de mailafhandeling.
Let er op dat de SpamExperts software hetzelfde is en er verder ook geen veranderingen zijn:
- Alle domeinnamen, afleverroutes, en spam-instellingen zijn over genomen tijdens deze migratie
- De werking van het spamfilter blijft hetzelfde
- Je kunt nog steeds inloggen op het spamfilter via het cPanel control panel van je hostingpakket
- De MX records van ons inkomende spamfilter blijven ook hetzelfde
Via onze statuspagina zullen we je op de hoogte houden over deze wijziging. We verwachten verder geen impact, maar mocht er toch iets niet volgens planning gaan – dan laten we dat via de genoemde pagina weten. Mocht jij nog ergens tegen aanlopen, neem dan gerust contact met ons op.